Home  I  KONTAKT
Do góry

Kronika szkolna

04/06/2018 - Dzień sportu

Dnia 20.06.2018r. W naszej szkole odbył się dzień sportu. Klasy 4-7 zaczęły swoją rywalizację na boisku przy SP 55. Uczniowie mogli brać udział w następujących konkurencjach: bieg na 100m, skok w dal, bieg na 600m dziewcząt i 1000m chłopców oraz sztafeta 4x300m. W każdej konkurencji uczniowie byli nagradzani indywidualnie, natomiast po zliczeniu wszystkich punktów najlepsza okazała się klasa 6b. Po powrocie na nasze boisko odbyły się mecze piłki nożnej, w których najlepsza okazała się klasa 5.

Klasy 0-3 miały do pokonania 6 konkurencji. Rzuty do kosza, przelewanie wody w dziurawych kubeczkach, budowanie na czas jak najwyższej wieży z klocków, jak najszybsze pozbycie się piłeczek z chusty klanza, rzuty ringo do celu, zbieranie piłeczek na czas. Najlepsze w tych konkurencjach okazały się klasy 3a i 3b.

Każde dziecko mogło osłodzić ten dzień watą cukrową, a na obiad wszyscy jedli pyszne kiełbaski z grilla. Na koniec każdy został nagrodzony drobnym upominkiem.

N.S.
20/06/2018 - Posumowanie osiągnięć turystycznych

Nadszedł czas na posumowanie turystycznych osiągnięć drugiego semestru. Z radością informuję, że kolejni uczniowie dołączyli do wspaniałego grona zdobywców „Siedmiomilowych butów” w stopniu złotym: Luiza (kl. IV a), Heniek (kl. III a) oraz Helenka B. (kl. II).

Na kolejny, wyższy stopień traperskiego wtajemniczenia (poprzez zdobycie I stopnia Odznaki Turystyki Pieszej) weszli: Maciej (kl. IV b), Basia (kl. IV a), Marianna (kl. III b) oraz Asia (kl. II).

Serdecznie gratuluję w imieniu całego grona pedagogicznego! Przy tej okazji dziękuję wszystkim, Małym i Dużym Turystom, za wspólne wędrowanie w mijającym roku szkolnym, zaś na czas wakacji życzę bezpiecznego, pełnego wspaniałych odkryć podczas wypoczynku.

Urszula Kolada, opiekun koła
18/06/2018 - Wycieczka na wieżę Bismarcka

Zaraz po modlitwie poszliśmy na pętlę tramwajową i pojechaliśmy na Golęcin. Zaczęliśmy wchodzić na wzgórze na szczycie, którego znajduje się wieża Bismarcka. Po wysłuchaniu informacji o wieży i innych ciekawostek poszliśmy nad Odrę zjeść drugie śniadanie. Najedzeni, w miłej atmosferze wróciliśmy do szkoły.

Zuzanna Burchard kl.7
18/06/2018 - Skrzydlata historia

W ostatnim tygodniu roku szkolnego odbyła się premiera spektaklu teatralnego „Skrzydlata historia”, w oparciu o scenariusz I. Degórskiej, przygotowana przez uczniów koła teatralnego „Klakier”.

„Skrzydlata historia” to opowieść o sile dobrego słowa, o przyjaźni i jej mocy, o tym, że o przyjaźnie trzeba dbać i je pielęgnować. W przedstawieniu mogliśmy podziwiać niezwykłe stroje i grę aktorską naszych uczniów. Na chwilę przenieśliśmy się w ptasi świat bocianów, sikorek, wróbli i innych skrzydlatych stworzeń.

Przedstawienie traktuje o konieczności pomocy słabszym, uczy empatii i wrażliwości.

P.D.
06/06/2018 - Klasa 1 i 2 w Chlebowym Gościńcu
6 czerwca 2018 r. nasza klasa z klasą pierwszą, paniami Małgosiami i panią Grażynką pojechała na wycieczkę do Radowa Małego na warsztaty piekarnicze.

Podróż autokarem trwała dwie godziny ale nie dłużyła nam się zbytnio. Na miejscu pierwszy przywitał nas pies Baks. Kiedy jedliśmy śniadanie pojawił się drugi pies - Drops, który liczył na poczęstunek. Po śniadaniu oglądaliśmy zwierzęta, które mieszkały w gospodarstwie. Potem odwiedziliśmy pasące się na łące krowy i zrywaliśmy dziko rosnącą miętę. Następnie była przejażdżka "beczkociuchcią". Później pani przewodnik zaprosiła nas na zawody. Najbardziej podobał nam się wyścig w workach i przeciąganie liny. Potem przygotowywaliśmy ciasto na chleb i bułki. Uformowaliśmy ciekawe kształty bułek. Bułki były przepyszne. Nagrodą za pracę była pizza i dyplom z certyfikatem.

Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, każdemu coś innego - czyli było SUPER!!!
15/06/2018 - Wycieczka klasy 2 do katedry
15 czerwca w galowy piątek odświętnie ubrana klasa 2 wybrała się na zwiedzanie katedry. Jeśli zwiedzanie i w Szczecinie to oczywiście pod kierunkiem pani Uli. Zobaczyliśmy wszystkie katedralne kaplice. Dowiedzieliśmy się kogo upamiętniają. Podziwialiśmy ogromne organy, które nie milkły ani na chwilę przez co musieliśmy skupiać się wyjątkowo mocno na słowach pani Uli. Sprawdziliśmy, która z kolumien świątyni ma serce. Przeliczyliśmy wszystkie pamiątki, po pobycie w Szczecinie św. Jana Pawła II. Największą atrakcją okazał się widok z wieży katedralnej. Okazało się, że z wysoka można podziwiać wiele znanych nam już budynków naszego miasta. Widok był przepiękny. Spędziliśmy tam dużo czasu tak, że z trudem zdążyliśmy na szkolny obiad.

13/06/2018 - Od uprawy do potrawy

Nasi siódmoklasiści wzięli udział w programie edukacyjnym „Od uprawy do potrawy” organizowanym przez Tesco.

Mieliśmy okazję zajrzeć do miejsc niedostępnych dla zwykłych klientów sklepu. Odwiedziliśmy magazyn, piekarnię, chłodnię. Poznaliśmy znaczenie „szyfrów”, znajdujących się na skorupkach jaj. Wiele radości sprawiło nam przygotowanie zdrowych deserów ze świeżych owoców i orzechów.

M.S.
09/06/2018 - Czerwcowy rajd

Niestety, nieubłaganie nadszedł czas na zamknięcie sezonu rajdowego w bieżącym roku szkolnym. Z tej okazji wybraliśmy się tam, gdzie jeszcze nas nie było, tuż za granice administracyjne naszego pięknego miasta, konkretnie do Klinisk.

Na miejscu główną atrakcją było obejrzenie wspaniałego pomnika przyrody, największej w kraju lipy wielopniowej „Anna” (noszącej to imię na cześć najsłynniejszej mieszkanki szczecińskiego zamku, Anny Jagiellonki).

Lejący się z nieba żar (30 stopni C) nie pozwolił na zbyt długi spacer, więc trasa, którą przeszliśmy, była niemal symboliczna. Na szczęście las dawał odrobinę schronienia, mogliśmy kryć się pod drzewami a potem w cieniu odpocząć i poszaleć na palcu zabaw.

08/06/2018 - Wycieczka klas trzecich do Stralsundu

8.06.2018  klasy III A i B pojechały do Stralsundu zwiedzić Oceanarium. Świat mórz i oceanów bardzo nas zafascynował. Oglądaliśmy różne sztuczne modele oraz przepiękne akwaria z rybami i ukwiałami z całego świata. Nad głowami pływały nam rekiny i płaszczki. Obserwowaliśmy karmienie pingwinów. W sklepie z pamiątkami zaopatrzyliśmy się w drobne upominki. Następnie zwiedzaliśmy zabytkową Starówkę Stralsundu.

E. A. – P.
05/06/2018 - Doświadczenia klasy 2
Korzystając z nieobecności klas starszych, które wypoczywały sobie na zielonych szkołach klasa 2 wybrała się do pracowni klasy 7 na pełne emocji zajęcia z doświadczeniami. Pani Marta przygotowała przeróżne roztwory. Naszym zadaniem było sprawdzenie czy dany roztwór ma odczyn zasadowy, czy kwasowy. Trzeba było działać zgodnie z instrukcją, ze spokojem i precyzyjnie. W zachwyt wprawiły nas dwa ostatnie doświadczenia - nazwaliśmy je "wulkanem" i "lawą". Bardzo chętnie weźmiemy udział w kolejnych zajęciach. Zaczynamy mieć wprawę...
04/06/2018 - Eksperymentujemy

Podczas gdy klasy starsze spędzały miło czas na zielonych szkołach, młodsi uczniowie mieli okazję wziąć udział w warsztatach laboratoryjnych. Doświadczenia wykonywali z wielkim zaangażowaniem i precyzją godną prawdziwych naukowców.

M.S.
04/06/2018 - Zielona szkoła klasa 6a i 6b

W dniach od 4 do 8 czerwca klasy 6a i 6b aktywnie odpoczywały nad morzem w Wisełce. Pogoda wakacyjna, prawie bezludna plaża, czyste i zachęcające do kąpieli morze, jezioro- cała przyroda zachęcała do przebywania na jej łonie. Już po pierwszym dniu niektórzy z nas zmienili barwę skóry, dlatego później przed każdym wyjściem pamiętaliśmy o ochronie.

Czas mijał szybko na wspólnej zabawie i zajęciach sportowych. Pływaliśmy kajakami i pontonami, jeździliśmy na rowerach, kąpaliśmy się w morzu i jeziorze. Raz nawet udaliśmy się na dłuższy (dziesięciokilometrowy) spacer brzegiem morza do Międzyzdrojów. Doszliśmy... jedni w lepszej, inni w nieco gorszej kondycji. Czekały na nas jednak lody, więc siły szybko wróciły:)

Oprócz zabawy uczyliśmy się też udzielania pierwszej pomocy, zasad zachowania nad wodą.  Uczyliśmy się też przebywania ze sobą dzień i w nocy. A wiadomo-to nie jest takie proste.

Podsumowując, na pewno nie był to czas stracony! Po 9 miesiącach ciężkiej nauki dobrze było ze sobą poleniuchować i poznać się jeszcze lepiej:)

I.H.
04/06/2018 - Zielona szkoła klasa 7

W tym roku razem z firmą Full Fun i siódmą klasą z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Szczecinie pojechaliśmy do Karpacza. Podróż była długa i męcząca. Jechaliśmy około ośmiu godzin. Po drodze zatrzymaliśmy się w Bolesławcu, w wytwórni ceramiki, gdzie mogliśmy dowiedzieć się i zobaczyć jak przebiega proces tworzenia przeróżnych rzeczy z ceramiki. Po posiłku udaliśmy się na Krucze Skały, a na koniec dnia mieliśmy zabawy integracyjne. Następnego dnia zdobyliśmy Śnieżkę, a po południu w ramach odpoczynku poszliśmy do aquaparku. Trzeciego dnia byliśmy na Termach Cieplickich, torze saneczkowym, a potem mieliśmy czas wolny w centrum Karpacza. Następnego dnia zwiedziliśmy Zamek Czocha, wieżę w Siędlęcinie i muzeum w Cieplicach. Piątego dnia przyszedł czas na pożegnanie z Karpaczem. W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze Centrum Informacji Karkonoskiego Parku Narodowego. Zmęczeni, ale z uśmiechem na buzi i zadowoleni wróciliśmy do Szczecina.